Zprostředkování umění ve výtvarné výchově na prvním stupni základní školy - zkušenosti z profesní přípravy
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2019 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Výtvarná edukácia v premenách času. Zborník z konferencie organizovanej |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Klíčová slova | Educational area Art and Culture; art education; art; practice; experience |
Popis | Výchova uměním prošla mnohými historickými proměnami a směřovala do různých vzdělávacích institucí. Současné povinné vzdělávání v České republice umožňuje aktivně pracovat s podněty, které nám umění a kultura dávají. Přesto praxe škol, především základních, ukazuje, že učitelé opakují „ověřené“ náměty, stereotypně pojímají lekce, nedostatečně využívají podněty ze současného výtvarného umění. Nové pedagogické myšlení mohou do praxe škol přinášet např. studenti, kteří zde vykonávají pedagogickou praxi. Ti by měli prokázat kladný vztah ke kultuře a umění, ale též mít vlastní zkušenosti, jak tvořivě reagovat na díla, která ve výstavních prostorách vnímají. |