Expresivita výtvarného projevu dítěte v předškolním vzdělávání: možnosti a realita školní praxe

Autoři

STADLEROVÁ Hana

Rok publikování 2020
Druh Článek ve sborníku
Konference Zborník: Expresivita vo výchove III
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www https://expresivneterapie.files.wordpress.com/2020/05/2020_zb_expresivita-vo-vc3bdchove-iii-eds.-valach_kovac_final.pdf
Klíčová slova Pre-school Education; Curricular document; Children's artistic expression; Expressiveness; Artistic activities; Formalism; Examples of good practice.
Popis Příspěvek představuje cíle preprimárního vzdělávání v České republice dané platným kurikulárním dokumentem a příležitosti, které podporují expresivní vyjádření dítěte. Předkládá argumentaci, která obhajuje přínos výtvarných činností rozvoji dítěte, jeho hodnotové orientaci a vytváření základů klíčových kompetencí. Nabízí dílčí výsledky realizovaného výzkumu, který umožnil pojmenovat negativní jevy ve vzdělávání prostřednictvím výtvarných činností. Uvádí i příklady z pedagogické praxe, které prokazují, že expresivní tvorba má v předškolním vzdělávání nezastupitelnou roli a přínos.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.