Expresivita výtvarného projevu dítěte v předškolním vzdělávání: možnosti a realita školní praxe
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2020 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Zborník: Expresivita vo výchove III |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | https://expresivneterapie.files.wordpress.com/2020/05/2020_zb_expresivita-vo-vc3bdchove-iii-eds.-valach_kovac_final.pdf |
Klíčová slova | Pre-school Education; Curricular document; Children's artistic expression; Expressiveness; Artistic activities; Formalism; Examples of good practice. |
Popis | Příspěvek představuje cíle preprimárního vzdělávání v České republice dané platným kurikulárním dokumentem a příležitosti, které podporují expresivní vyjádření dítěte. Předkládá argumentaci, která obhajuje přínos výtvarných činností rozvoji dítěte, jeho hodnotové orientaci a vytváření základů klíčových kompetencí. Nabízí dílčí výsledky realizovaného výzkumu, který umožnil pojmenovat negativní jevy ve vzdělávání prostřednictvím výtvarných činností. Uvádí i příklady z pedagogické praxe, které prokazují, že expresivní tvorba má v předškolním vzdělávání nezastupitelnou roli a přínos. |