Teachers’ competences: strategic versus personal view
Název česky | Kompetence učitelů: Strategický versus osobní pohled |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2021 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Ačkoli několik národních a mezinárodních politických dokumentů hovoří o potřebě vytvořit profily kompetencí nebo standardy kvality učitelů, v praxi jsou tyto dokumenty často pouze obecnými pokyny (v českém kontextu např. MŠMT, v evropském kontextu např. Rada EU závěry 2020/C193/04). Studie OECD TALIS (Boudová et al. 2020) ukázala, že čeští učitelé se necítí kompetentní pracovat s diverzitou, což naznačuje, že strategické dokumenty zatim stále nejsou převedeny do praxe univerzitních kurikul. Studie také ukázala, že ve srovnání s ostatními postsocialistickými zeměmi hodnotí učitelé v České republice vlastní připravenost na výuku jako spíše nedostatečnou (OECD, 2018). V této studii si klademe za cíl prozkoumat tato zjištění a podívat se na subjektivní vnímání vlastních kompetencí učitelů ve vztahu k inkluzivnímu vzdělávání. Otázkou je, zda národní politiky odrážejí doporučení mezinárodních organizací, a jsou tedy obsaženy i v osnovách českých pedagogických fakult. To dále vede k otázce, zda se učitelé cítí dostatečně připraveni na vzdělávání v různých prostředích. |
Související projekty: |