Informace o projektu
Bariéry v inkluzi a jejich překonávání - implementace v prostředí českých základních škol
- Kód projektu
- TL02000064
- Období řešení
- 1/2019 - 12/2021
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Technologická agentura ČR
- ÉTA
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Pedagogická fakulta
- PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D.
- PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D.
- PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D.
- Mgr. Martina Kampichler, Ph.D.
- Mgr. Katarína Slezáková
- Mgr. Martin Vrubel, Ph.D.
V rámci projektu chceme vytvořit Sumář bariér v inkluzi a jejich řešení. Dále chceme vytvořit e-learningový kurz s interaktivní osnovou poskytující učitelům a dalším zájemcům metodickou podporu ve školní inkluzi. V neposlední řadě je naším cílem vytvoření platformy setkávání, která se může odehrávat v různých formátech, které se budou v průběhu projektu navrhovat a vytvářet. Může mít podobu tandemové výuky, vzájemných hospitací, programových dnů, happeningů, projektů, workshopů i dosud nepopsaných forem. Formáty těchto platforem se budou v průběhu projektu zpřesňovat a vyvrcholí tvorbou metodiky platforem setkávání, do které se promítnou zkušenosti a příklady dobré praxe všech aktérů projektu, počínaje školami, pedagogickou fakultou, komunitou a studenty.
Publikace
Počet publikací: 15
2022
-
Příklady dobré praxe ve vzdělávání (nejen) se speciálními vzdělávacími potřebami v době distanční výuky
Rok: 2022, druh: Článek v odborném periodiku (nerecenzovaný)
-
When policy clashes with practice: The case of teaching assistants in the Czech Republic
Journal of Pedagogy, rok: 2022, ročník: 13, vydání: 2, DOI
2021
-
Accessibility of Czech Primary Schools for Students with Visual Impairment
Rok: 2021, druh: Další prezentace na konferencích
-
BeIN - Výzvy inkluze z pohledu základních škol a sdílení dobré praxe
Rok: 2021, druh: Další prezentace na konferencích
-
BeIN: Teaching teachers how to build inclusive class climate
Rok: 2021, druh: Další prezentace na konferencích
-
Dobrá praxe v online prostředí s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
Rok: 2021, druh: Uspořádání workshopu
-
Hranice inkluzivního vzdělávání v představách pracovníků a pracovnic základních škol
Rok: 2021, druh: Další prezentace na konferencích
-
Kompetence učitelů: Strategie versus osobní zkušenost
Rok: 2021, druh: Další prezentace na konferencích
-
Sumář dobré praxe - sdílení praxe v inkluzi
Rok: 2021, druh: Přehledové a vzdělávací texty
-
Teachers’ competences: strategic versus personal view
Rok: 2021, druh: Další prezentace na konferencích