Mezi individualizací a univerzalizací: mentorování studentů učitelství vztahující se k žákovské diverzitě

Logo poskytovatele
Autoři

SVOJANOVSKÝ Petr OBROVSKÁ Jana

Rok publikování 2021
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Cílem tohoto příspěvku je představit výsledky etnografického výzkumu, v němž jsme zjišťovali, jak provázející učitelé podporují studenty učitelství v zo- hledňování žákovské diverzity během jejich praxe na základní škole. V rámci dvou způsobů, které provázející učitelé při vedení studenta uplatňovali – posky- tování zpětné vazby a modelování praxe – jsme identifikovali sedm mentorských strategií a tři typy jejich dopadu na přesvědčení a jednání studentů ve vazbě na žákovskou diverzitu. V souhrnu představují zjištění kontradikci: při modelová- ní demonstrují provázející učitelé individualizující přístup k výuce, zatímco při poskytování zpětné vazby zdůrazňují univerzalizující přístup k výuce.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.