“I’ll google it.” : Using an Online Dictionary for Conducting Repair during Pair and Group Work Activities in Upper-Secondary EFL Classrooms

Logo poskytovatele

Varování

Publikace nespadá pod Pedagogickou fakultu, ale pod Filozofickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

ČERVENKOVÁ Adéla

Rok publikování 2021
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Studie z aplikované lingvistiky / Studies in Applied Linguistics
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
www https://studiezaplikovanelingvistiky.ff.cuni.cz/wp-content/uploads/sites/19/2021/12/Adela_Cervenkova_43-58.pdf
Klíčová slova conversation analysis; pair and group work; repair; negotiating meaning; online dictionary; epistemics; expert; novice
Popis Párové a skupinové aktivity narušují tradiční strukturu interakce studentů s učitelem, kdy v centru pozornosti je právě pedagog, a tím částečně předávají kontrolu nad průběhem výuky z učitele na studenty. Těm je tak poskytnuta větší svoboda při střídání mluvčích a řízení aktivit. Při studiu osvojování cílového jazyka studenty, jsou párové a skupinové opravné sekvence obzvláště důležité pro pochopení toho, jak žáci opravují selhání komunikace a jaké procesy právě pro osvojení cizího jazyka používají. Tato studie zkoumá provádění konverzační opravy, tedy vyjednávání významu, během párové a skupinové práce. Se zaměřením na sekvence, při nichž byl konzultován slovník, se tato konverzačně-analytická studie zabývá způsoby zařazování slovníku studenty v daných sekvencích, a tím, jak pouhá přítomnost slovníku může ovlivnit role expertů a nováčků v interakci. To vše nám nabízí vhled do epistemické dynamiky v párové či skupinové interakci. Data využita pro tuto práci obsahují důkladně synchronizované audio a video nahrávky studentů z pěti českých středních škol v posledním ročníku studia během tří až pěti po sobě jdoucích hodin angličtiny. Jedním z hlavních zjištění této studie je to, že studenti se mnohokrát snaží provést opravu pomocí jiných prostředků než pomocí slovníku. Ten je použit až později v sekvenci, což může naznačovat, že je studenty považován za poslední možnou pomoc při kontrole významu, stejně jako za pomůcku pro posílení či naopak oslabení epistemických rolí všech účastníků interakce.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.