EXPRESIVNÍ VÝTVARNÝ PROJEV DÍTĚTE V PŘEDŠKOLNÍM VZDĚLÁVÁNÍ A MOŽNOSTI JEHO ROZVOJE

Autoři

STADLEROVÁ Hana

Rok publikování 2021
Druh Článek ve sborníku
Konference EXPRESIVITA VO VÝCHOVE IV
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www https://expresivneterapie.files.wordpress.com/2021/10/final_expresivita_iv_zbornik-3.pdf
Klíčová slova early childhood education; the objectives of education; the artistic expression of the child; expressiveness; offer of artistic activities; the contribution of creation
Popis Výtvarné činnosti byly vždy součástí předškolního vzdělávání. Učitelům mateřských škol jsou známy jeho priority, cíle a obsahy, měli by ze závazného dokumentu i vyčíst, že výtvarná činnost by měla mít oporu ve spontánních aktivitách dětí, jejich plánech, představách, zájmech a zážitcích, což akcentuje i platný kurikulární dokument. Realizované výzkumné šetření, které proběhlo v roce 2020, poukázalo na skutečnosti, že nabízené výtvarné činnosti nejsou vždy souladu s obsahy předškolního vzdělávání. Upozornilo mimo jiné na to, že některé potlačují expresivní projev dítěte. Tato skutečnost se stala výzvou pro intervence do praxe mateřských škol. Příspěvek přiblíží příklady dobré praxe, které potvrzují možnosti, jak expresivní výtvarný projev dětí podporovat a rozvíjet, a to v kontextu s cíli předškolního vzdělávání.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.