Uvádění začínajících učitelů mateřských škol
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2022 |
Druh | Odborná kniha |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Monografie je zaměřená na problematiku podpory začínajících učitelů mateřských škol. Tomuto tématu nebyl věnovaný žádný výzkum. Stejně jako na dalších typech škol, nemají mateřské školy žádnou oporu pro uvádění začínajících učitelů v zákonných či metodických dokumentech. Autorky publikace se proto rozhodly přiblížit uvádění začínajících učitelů mateřských škol zejména ředitelům a ředitelkám, ale i učitelům a učitelkám. Oporou jim byly nejen teorie spojené s tzv. socializací začínajících učitelů, ale především výzkumné šetření, které provedly. Všechny dostupné informace a výzkumná zjištění zarámovaly zahraničními zkušenostmi a v závěrečné kapitole se pokusily formulovat doporučení určená jak samotným začínajícím učitelům, tak učitelům uvádějícím, ale i vedení mateřských škol. |