The Predicators of Students Willingness to Communicate in Foreign Languages: State-of-the-Art Review
Název česky | Predikátory ochoty studentů komunikovat v cizích jazycích: přehledová studie |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2022 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | EduPort - Education Support |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | https://eduport.pf.ujep.cz/artkey/edp-202201-0003_the-predicators-of-students-willingness-to-communicate-in-foreign-languages-state-of-the-art-review.php |
Doi | http://dx.doi.org/10.21062/edp.2022.004 |
Klíčová slova | willingness to communicate; foreign language; teaching; situational variables; individual characteristics |
Popis | Pojem ochota komunikovat ve třídě popisuje připravenost studentů vstoupit do cizojazyčné komunikace v určitou dobu s konkrétní osobou v určitou situaci a ovlivněnou dalšími proměnnými. Tato přehledová studie se zabývá výsledky jedenácti vybraných studií v období 1999-2018, které byly vybrány na základě počítačového vyhledávání v databázi Web of Science a Scopus. Vybrané studie se zaměřují na vztah mezi ochotou studentů komunikovat a (a) kontextem a (b) jednotlivými proměnnými, jako je úzkost z cizího jazyka a motivace. Studie popisuje vzorky, nástroje a výsledky každé studie. Na základě této přehledové studie lze předpokládat, že motivace studenta hraje významnější roli, pokud jde o ochotu komunikovat, než úzkost z cizího jazyka. V článku se autorka pokouší odpovědět na otázku, zda strach z komunikace v cizím jazyce, významněji ovlivňuje ochotu studentů komunikovat než motivace studentů. |
Související projekty: |