Kontext částečně diferencované výuky na druhém stupni ZŠ
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2021 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Citace | |
Popis | Příspěvek představuje současnou podobu částečné diferenciace na druhém stupni vybraných pěti základních škol ve městě Brně. Opírá se o data získaná z rozhovorů s vedením škol a individuálních rozhovorů s učiteli. Z výsledků vyplývá, že se školy uchýlily k částečně diferencovanému vzdělávání z důvodu početných tříd. Učitelé se rozhodli žáky rozdělovat do dvou skupin v hlavních předmětech, a to podle předem daného kritéria – výkonu. Cílená diferenciace pomáhá učitelům lépe reagovat na vzdělávací potřeby jednotlivých skupin žáků. Výuku diferencují podle obsahu učební látky, učebního tempa, ale také podle předpokládaných očekáváních o schopnostech žáků. |