Kontext částečně diferencované výuky na druhém stupni ZŠ

Autoři

NAVRÁTILOVÁ Jana

Rok publikování 2021
Druh Další prezentace na konferencích
Citace
Popis Příspěvek představuje současnou podobu částečné diferenciace na druhém stupni vybraných pěti základních škol ve městě Brně. Opírá se o data získaná z rozhovorů s vedením škol a individuálních rozhovorů s učiteli. Z výsledků vyplývá, že se školy uchýlily k částečně diferencovanému vzdělávání z důvodu početných tříd. Učitelé se rozhodli žáky rozdělovat do dvou skupin v hlavních předmětech, a to podle předem daného kritéria – výkonu. Cílená diferenciace pomáhá učitelům lépe reagovat na vzdělávací potřeby jednotlivých skupin žáků. Výuku diferencují podle obsahu učební látky, učebního tempa, ale také podle předpokládaných očekáváních o schopnostech žáků.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.