Proměna výzkumu předškolního vzdělávání v posledních 20 letech
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2022 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Prezentace přinesla přehled témat a empirických poznatků z výzkumů provedených v oblasti předškolního vzdělávání v České republice v letech 2000–2020. Vycházela z přehledových studií výzkumů předškolního vzdělávání prezentovaných v časopisech Pedagogická orinetace (2012) a Pedagogika (2021). Studie vychází z analýzy výzkumných statí, které byly ve sledovaném období publikovány v odborných časopisech a relevantních sbornících. Prezentace hledala odpovědi na otázky: (1) Jaká témata a cíle byly ve výzkumech řešeny? (2) Jaké metody byly využívány a na jakých souborech byly studie realizovány? (3) Jaká podstatná zjištění a závěry z těchto studií vyplynuly? Na základě analýzy těchto studií dospěly autorky ke zjištěním, že během sledovaného období byl přesunut publikační důraz do odborných časopisů, nicméně nedošlo k výrazné změně v oblasti zpracovávaných témat. V oblasti metodologie provedených výzkumů je možné sledovat posun ke kvalitativní až smíšené metodologii. |