Microlearning v geografickém vzdělávání: přehledová studie
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2022 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Představovaná přehledová studie, která představuje základní myšlenky disertační práce, se zabývá microlearningem a jeho využitím ve vzdělávání, a to především na vysoké škole. Studie shrnuje dosavadní poznání o microlearningu a jeho postavení ve vzdělávání na školách. Microlearning, vzdělávací strategie, jež využívá krátkých a pravidelně se opakujících výukových lekcí představovaných v interaktivní a atraktivní formě, je známý již poměrně dlouhou dobu. V 90. letech minulého století se začal objevovat jako forma vzdělávání zaměstnanců ve velkokapacitních firmách. V těch zůstává microlearning využívaný doteď, avšak ve vzdělávání na školách takový rozmach zatím nemá (Kapp & Defelice, 2019). Co tedy microlearning přináší, jaké jsou jeho přednosti a jak může obohatit vzdělávání na základních, středních nebo vysokých školách? Cílem posteru je představit výsledky přehledové studie, ve které je zjišťováno zejména: jaké formy microlearningu existují, jaké microlearning přináší výhody a nevýhody do vzdělávání, jestli byl microlearning již ve školním prostředí někdy zkoumám a popřípadě jakými metodami a na jaká témata, jaké existují programy pro tvorbu microlearningových lekcí, a následně, jak může microlearning přispět ve vzdělávání geografie. Na základě zjištění přehledové studie bude sestaven vlastní disertační výzkum, který se bude zaměřovat na využití microlearningu ve vzdělávání budoucích učitelů geografie. |
Související projekty: |