Podpora expresivního projevu dítěte prostřednictvím setkávání s uměním
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2022 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Expresivita vo výchove V. |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | https://expresivneterapie.files.wordpress.com/2022/11/expresivita_v.pdf |
Klíčová slova | Art education; expressive visual expression; artist – pedagogue; education style; intuitive pedagogy |
Popis | Expresivní výtvarný projev by neměl být pouze výsledkem spontánních činností dítěte. Děti by se měly expresivně vyjadřovat i v rámci činností, které jsou vedeny pedagogem. Zajímavou a obohacující zkušenost jim může přinést setkání s umělcem, který je podporuje ve velkorysé tvorbě. Příspěvek představí pedagogické projekty malíře Libora Veselého, který se dlouhodobě věnuje i dětem, v kontextu závěrů soudobých výzkumů zabývajících se výtvarným vzděláváním. Předává jim nejen vlastní tvůrčí zkušenosti, současně empaticky děti podporuje v autentickém sebevyjádření. |
Související projekty: |