Multioborové projekty jako cesta k umění a kultuře v povinném vzdělávání.
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2022 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | CREA-AE 2022. Kreatívne reflexívne emocionálne alternatívne – umelecké vzdelávanie. Zborník z elektronickej vedeckej konferencie s medzinárodnou účasťou. |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | https://stella.uniba.sk/texty/PDF_MS_creaae_2022.pdf |
Klíčová slova | teacher training; primary education; Art and culture; multidisciplinary projects; experience |
Popis | Umělecké výchovy jsou v povinném vzdělávání začleněny do vzdělávací oblasti Umění a kultura. Aby tento celek nebyl pouze formálním spojením hudební, výtvarné, ale i dramatické či literární výchovy, je třeba budoucí učitele vést k přemýšlení v souvislostech, a to i v kontextu dalších vzdělávacích oblastí, a poskytnout jim dostatek příležitostí zažít si takto koncipovanou výuku i v rámci profesní přípravy. Příspěvek představuje dílčí výsledky výzkumu, který zkoumal, jak jsou mezioborové projekty realizovány v rámci pedagogických praxí a jak proměňují stávající realitu uměleckého povinného vzdělávání. |
Související projekty: |