Digitální kompetence: Brána rozvoje od A do Z

Logo poskytovatele
Autoři

SLÁDEK Petr VÁLEK Jan MARINIČ Peter PECINA Pavel ŠMEJKALOVÁ Kateřina ZELNÍČKOVÁ Helena MILÉŘ Tomáš

Rok publikování 2022
Druh Článek ve sborníku
Konference 15. didaktická konference
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Klíčová slova digital learning resources, key competences
Popis Současným trendem inovací výuky v primárním vzdělávání je vytváření nových interaktivních digitálních vzdělávacích zdrojů (DLR). Příspěvek představuje vybrané digitální výukové zdroje z celkového počtu dvanácti zdrojů, které jsou zaměřené na širokou škálu vzdělávacích oblastí/předmětů na základních školách. Rozvíjejí jazykové, technické a přírodovědné dovednosti žáků i jejich finanční gramotnost. Digitální učební zdroje povzbuzují žáky k samostatnosti, zvyšují jejich zájem o hledání vlastní cesty k poznání, podporují spolupráci a komunikaci. Digitální vzdělávací zdroje zároveň přispívají k rozvoji klíčových kompetencí žáků, rozvoji informatického myšlení a zvyšují zájem a motivaci žáků získávat informace, vytvářet a sdílet obsah. To zvyšuje jejich budoucí uplatnitelnost ve společnosti a na trhu práce.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.