THE INFLUENCE OF FAMILY ON THE ORIGIN AND DEVELOPMENT OF EATING DISORDERS IN ADOLESCENT GIRLS

Název česky Vliv rodiny na vznik a vývoj poruch příjmu potravy u adolescentních dívek
Autoři

KOLKOVÁ Veronika

Rok publikování 2023
Druh Článek ve sborníku
Konference EDULEARN23 Proceedings
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www https://library.iated.org/view/KOLKOVA2023INF
Doi http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2023.1104
Klíčová slova Special educator; eating disorders; adolescence; girls; school; family; typology of families; intervention; qualitative research; case study; the Czech Republic
Přiložené soubory
Popis Náplň práce speciálního pedagoga je velmi široká a musí zasahovat do mnoha oblastí, které by mohly ovlivnit či narušit úspěšné vzdělávání mladých jedinců. Období dospívání je významným životním milníkem, který utváří osobnosti mladých lidí a staví je do nových rolí. Adolescenti potřebují příležitosti si tyto role vyzkoušet a osvojit si své postavení ve společnosti. V tomto bouřlivém období je velmi důležitá opora a pozornost ze strany školy, rodiny i vrstevníků. Při nenaplňování těchto základních potřeb se můžeme setkávat s patologickým vývojem, který je potřeba včasně odhalit a uvést správným směrem. Předkládána práce se zaměřuje na pochopení vlivu rodin na vznik a vývoj poruch příjmu potravy u adolescentních dívek. Cílem práce bylo zjistit, jaký vliv má rodina a její typologie na vznik a vývoj poruch příjmu potravy u adolescentních dívek. Dále odhalit, jak se mění role rodiny během výskytu poruch příjmu potravy u dívek. A v neposlední řadě uvést, jaké faktory lze v rodině považovat za protektivní nebo rizikové při léčbě těchto poruch. Pro výzkum bylo zvoleno kvalitativní šetření, které obsahovalo zpracování čtyř případových studií na základě předchozích polostrukturovaných rozhovorů. Případové studie byly podrobené fenomenologickému zkoumání. Veškerá data byla kódována, kategorizována a analyzována tak, aby přinesla odpovědi k pochopení zkoumaného tématu. Výsledky byly představené pomoci techniky zvané vyložení karet. V závěru došlo k zodpovězení výzkumných otázek a k diskusi nad získanými údaji. Zjištěná data přinášejí speciálním pedagogům lepší porozumění toho, co dívky prožívají, čímž dokážou zajistit lepší péči a pomoc nejen dívkám samotným, ale také jejich rodinám.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.