Podpora důvěry ve vlastní tvůrčí potenciál jako důležitá součást profesní přípravy učitelů výtvarné výchovy v preprimárním a primárním vzdělávání
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2023 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | |
Doi | http://dx.doi.org/10.54937/ssf.2023.22.2.127-137 |
Klíčová slova | Pre-primary and primary art education; Teaching quality; Teacher's creative potential; Teaching methods; Professional training. |
Popis | Příspěvek interpretuje závěry vybraného výzkumu zaměřeného na kvalitu výtvarné výchovy a poukazuje na možnosti, jak lze tyto poznatky zpětně využít v pregraduální přípravě budoucích učitelů mateřských a základních škol. Text také pojednává o negativních jevech vyskytujících se v praxi výtvarné výchovy, upozorňuje především na reprodukci a napodobování formálních výstupů výtvarné činnosti. Jako funkční alternativu nabízí aktivační metody. Jejich propagace se snoubí s podporou důvěry v pedagogický potenciál a tvůrčí zkušenosti učitele. |
Související projekty: |