Podpora rozvoje čtenářské pregramotnosti bilingvního dítěte v rodině a mateřské škole
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2023 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Tato studie vznikla v rámci specifického výzkumu na Katedře primární pedagogiky Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity a v návaznosti na předchozí studii, jejímž cílem bylo zjistit, jak rodiče v rámci rodinného prostředí podporují rozvoj čtenářské pregramotnosti svých dětí. Výsledky vyvolaly otázky související se socioekonomickým statusem bilingvní výchovy v rodině a s využíváním informací o dítěti při práci v mateřské škole, na což je zaměřena současná studie. Cílem výzkumu je zjistit, jak je podporován rozvoj čtenářské pregramotnosti bilingvního dítěte v rodině a mateřské škole. Výsledky ukazují na silnou podporu čtenářské pregramotnosti a bilingvní výchovy ze strany rodiny. Mateřská škola rovněž podporuje čtenářskou pregramotnost, avšak je méně systematicky zacílena na konkrétní potřeby bilingvního dítěte. |
Související projekty: |