Vynořující se dospělost v životě mladých dospělých

Autoři

HORMANDLOVÁ Tereza ČECH Tomáš

Rok publikování 2022
Druh Článek ve sborníku
Konference Sborník příspěvků XXX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu (Proměny výchovy a vzdělávání a jejich reflexe v pedagogickém výzkumu).
Citace
www https://drive.google.com/file/d/1inlseHD6yp7pNcax6yCF61O_HUlHj0ME/view
Klíčová slova Emerging adulthood, adolescence, qualitative research, interpretive phenomenological analysis
Popis Přechod z dospívání do dospělosti, tzv. vynořující se dospělost, je definován specifickými znaky jako nejistota, nestabilita, hledání identity a autonomie apod. V našem příspěvku interpretujeme zkušenosti dvou mužů a tří žen ve věku 24–29 let, jejich zkušenost s tímto fenoménem je nahlížena pomocí IPA. Z šetření vyplývá, že mladými lidmi je toto období vnímáno jako přechodné (tranzitorní), přechod do dospělosti považují za dlouhodobý individuální proces. Klíčovou kategorií je vnímání dospělosti.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.