Vynořující se dospělost v životě mladých dospělých
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2022 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Sborník příspěvků XXX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu (Proměny výchovy a vzdělávání a jejich reflexe v pedagogickém výzkumu). |
Citace | |
www | https://drive.google.com/file/d/1inlseHD6yp7pNcax6yCF61O_HUlHj0ME/view |
Klíčová slova | Emerging adulthood, adolescence, qualitative research, interpretive phenomenological analysis |
Popis | Přechod z dospívání do dospělosti, tzv. vynořující se dospělost, je definován specifickými znaky jako nejistota, nestabilita, hledání identity a autonomie apod. V našem příspěvku interpretujeme zkušenosti dvou mužů a tří žen ve věku 24–29 let, jejich zkušenost s tímto fenoménem je nahlížena pomocí IPA. Z šetření vyplývá, že mladými lidmi je toto období vnímáno jako přechodné (tranzitorní), přechod do dospělosti považují za dlouhodobý individuální proces. Klíčovou kategorií je vnímání dospělosti. |