Pilotní design vysvědčení pro 1. a 2. stupeň ZŠ
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2023 |
Druh | Projekty výzkumu a vývoje |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Byla vytvořena šablona vysvědčení pro 1. a 2. stupeň ZŠ. Řešitelský tým vycházel z premisy, že primárním účelem hodnocení je podpora učení a rozvoje žáků. Inovované vysvědčení plní funkci sumativního hodnocení – poskytuje informaci o dosažené úrovní výstupů žáků a jejich chování v konkrétním období ve vztahu k cílům vzdělávání, a zároveň obsahuje složku formativní. Formativní hodnocení poskytuje žákovi slovní zpětnou vazbu k jeho procesu učení, výsledkům a doporučení k dalšímu rozvoji. Současně slouží k jeho sebereflexi a dalšímu rozvoji žáka. Důraz na formativní složku na vysvědčení podporuje práci s formativním vzděláváním v průběhu celého školního roku a také práci s kritérii a stupnicemi tak, aby si je žáci i rodiče osvojili. Inovované vysvědčení plní tři základní požadavky hodnocení: hodnocení učení, hodnocení pro učení a hodnocení jako učení. Finální verze pilotního designu vysvědčení pro 1. a 2. stupeň ZŠ se představuje pod označením Vysvědčení JINAK a má celkem šest stran. Nově přichází s celou stránkou pro hodnocení chování (kompetencí) a celou stránkou pro sebehodnocení žáka. |
Související projekty: |