Personal development of the child in a heterogeneous classroom
Název česky | Osobnostní rozvoj dítěte v heterogenní třídě |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2024 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Cílem naší prezentace je obohatit diskusi o vlivu věkového uspořádání třídy na efektivitu rozvoje dětí z pohledu budoucích učitelů. Představíme výzkum realizovaný v České republice. Cílem výzkumu bylo zjistit, jaký je názor studentů učitelství mateřských škol na věkově heterogenní třídy a o jaké argumenty svůj názor opírají. Z výsledků výzkumu vyplývá, že preferují heterogenní uspořádání tříd, i když jejich názory nejsou zcela jednoznačné. Jejich hlavním argumentem pro heterogenní uspořádání, že děti různého věku a mentální vyspělosti spolu mohou různě komunikovat a že mladší děti mohou získat mnoho poznatků od starších dětí. Nevýhodu heterogenní třídy spatřují v tom, že každá věková skupina potřebuje jiné vzdělávací působení. Za předpoklad rozvoje dětí považují osobnostní charakteristiky učitele, jeho kreativitu a empatii a vysokou kvalitu jeho didaktických a komunikačních kompetencí. |