Telehealth Teachers' Training in the Use of Practical Functional Assessment

Název česky Online trénink učitelů ve využití praktické funkční analýzy
Autoři

SYCHRA REUCCI Tullia KINGSDORF Sheri SYCHRA REUCCI Tullia KINGSDORF Sheri Leigh

Rok publikování 2024
Druh Další prezentace na konferencích
Citace
Popis Rozvoj telemedicíny v aplikované behaviorální analýze (ABA) skýtá mnoho slibných přínosů pro tento obor, a to zejména v oblastech s nedostatkem kvalifikovaných odborníků. Pečovatelé a pedagogové podporující jedince s vývojovými poruchami se často musí spoléhat pouze na vlastní zdroje, znalosti a dovednosti. Nadějný výzkum naznačuje, že telemedicína může sloužit jako cenný nástroj pro překonání této bariéry a zpřístupnění klíčových behaviorálních služeb na dálku. Tato studie se zaměřuje na proveditelnost školení učitelů v oblasti praktického funkčního hodnocení (PFA) prostřednictvím telemedicíny. PFA je zjednodušená metoda pro identifikaci základních faktorů, které vyvolávají problémové chování. Studie využívá design měnících se kritérií (changing criterion design), kde je pokrok hodnocen pomocí kontrolního seznamu věrnosti implementace, který sleduje, zda učitelé správně provádějí specifické kroky. Učitelé získávají dovednosti prostřednictvím tréninku behaviorálních dovedností a po základní fázi následuje fáze intervence v podobě hraní rolí s konfidentem. Předběžné výsledky jsou povzbudivé a naznačují značný potenciál tohoto přístupu.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.