Univerzální design prezenční výuky matematiky

Varování

Publikace nespadá pod Pedagogickou fakultu, ale pod pracoviště Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

MÁSILKO Lukáš

Rok publikování 2024
Druh Článek ve sborníku
Fakulta / Pracoviště MU

Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky

Citace
www http://dx.doi.org/10.31490/9788024847450
Doi http://dx.doi.org/10.31490/9788024847450
Klíčová slova universal design, teaching, mathematics
Popis Univerzální design a od něj odvozené metodologie zaměřené na vzdělávání jsou nástrojem k zajištění přístupnosti výuky předmětu pro co nejširší skupinu studentů. Jsou vhodné pro ty učitele či autory učebních plánů, kteří vnímají rozmanitost potřeb svých stávajících i budoucích studentů a dopředu se na to chtějí připravit ve všech aspektech výuky svého předmětu. V tomto článku jsou metodologie univerzálního designu se zaměřením na vzdělávání představeny a jsou popsány výhody i limity jejich použití. Základní principy univerzálního designu jsou poté demonstrovány na třech případových studiích týkajících se výuky matematiky na vysokých školách.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.