Univerzální design prezenční výuky matematiky
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2024 |
Druh | Článek ve sborníku |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://dx.doi.org/10.31490/9788024847450 |
Doi | http://dx.doi.org/10.31490/9788024847450 |
Klíčová slova | universal design, teaching, mathematics |
Popis | Univerzální design a od něj odvozené metodologie zaměřené na vzdělávání jsou nástrojem k zajištění přístupnosti výuky předmětu pro co nejširší skupinu studentů. Jsou vhodné pro ty učitele či autory učebních plánů, kteří vnímají rozmanitost potřeb svých stávajících i budoucích studentů a dopředu se na to chtějí připravit ve všech aspektech výuky svého předmětu. V tomto článku jsou metodologie univerzálního designu se zaměřením na vzdělávání představeny a jsou popsány výhody i limity jejich použití. Základní principy univerzálního designu jsou poté demonstrovány na třech případových studiích týkajících se výuky matematiky na vysokých školách. |