Školní zralost dětí vzdělávaných v heterogenních a homogenních třídách mateřských škol
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2024 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Spolupráce oborů pro podporu kvality vzdělávání |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | https://capv.cz/praha-2024/?doing_wp_cron=1725547903.2801449298858642578125 |
Klíčová slova | preschool education; heterogeneous and homogeneous classes; school maturity |
Přiložené soubory | |
Popis | Studie prezentuje výsledky výzkumu zaměřeného na porovnání výsledků dětí vzdělávaných v heterogenních (věkově smíšených) a homogenních (věkově stejných) třídách v posledním roce předškolního vzdělávání. Výzkum mapuje vliv věkového složení tříd na vzdělávání v mateřských školách. Bylo testováno celkem 375 dětí z 17 tříd mateřských škol v ČR. Test byl zaměřen na oblasti školní zralosti: grafomotoriku, matematické představy, prostorovou a časovou orientaci, zrakové a sluchové vnímání a verbální myšlení. Mezi výkony dětí z heterogenních a homogenních tříd nebyl zjištěn statisticky významný rozdíl. Vzdělávání dětí ve třídách s různým věkovým složením nenarušilo jejich výkon v kognitivní oblasti. |