Telehealth Training for Practical Functional Assessment in Educators of Individuals with Developmental Disabilities
Název česky | Telehealth trénink učitelů v praktickém funkční hodnocení chování u žáků s vývojovým postižením |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2024 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Citace | |
Popis | Tato studie zkoumá možnosti využití praktického funkčního hodnocení jako nástroje pro zjištění příčin chování náročného na péči u studentů s vývojovým postižením. Studie se zaměřuje na telehealth trénink učitelů, což je způsob, jak poskytnout odbornou péči i v oblastech s nedostatečnými službami. Metodologie výzkumu využívá design s měnícím se kritériem u dvou participantů, kterými byli speciální pedagogové v odlehlých oblastech Montany ve Spojených státech. Osmitýdenní trénink zahrnoval synchronní (online setkáni v živém čase) i asynchronní složku (e-learning). Progres účastníků byl měřen pomocí percentilu správně implementovaných kroků podle kontrolního seznamu. Po fází měření výchozích podmínek, učitelé podstoupily tzv. behaviorální trénink dovedností, během něhož nacvičovali dovednosti s kolegou prostřednictvím hraní rolí (účastník 1) a uplatňovali své procesní znalosti u hypotetických scénářů (účastník 2). Přestože se jedná o pilotní studii, předběžné výsledky naznačují široké možnosti využití telehealth u tréninku učitelů. Následující plný výzkum bude zkoumat možnosti využití telehealth tréninku na české populaci pedagogů. |
Související projekty: |