„Jdeme do hloubky k dětem“: vývoj procesu změny zavádění inovovaného závěrečného hodnocení výsledků žáků v praxi škol
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2024 |
Druh | Konferenční abstrakty |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Současná forma závěrečného hodnocení výsledků žáků základních škol má dlouhou tradici, kterou je obtížné měnit. Cílem příspěvku je shrnout výsledky tří případových studií základních škol, které se pro tuto změnu rozhodly. Pro vytvoření komplexního obrazu o této změně přinášíme pohled všech aktérů výchovně -vzdělávacího procesu – vedení školy, vyučujících, žáků a jejich rodičů na implementaci inovovaného vysvědčení do praxe. Výsledky ukazují, že proces změny je významně ovlivněn různými kontextuálními faktory. Zjistily jsme, že pro jeho úspěšné zvládnutí jsou klíčové znalosti a dovednosti související s pro- cesem zavádění inovace, kladné postoje vyučujících a podpora vedení školy. Žáci a jejich rodiče při kontinuální práci s inovovaným školním vysvědčením porozuměli jeho obsahu a významu. |
Související projekty: |