Podpora angažovanosti nebo úspěšnosti? Rovné příležitosti v kontextu škol se sociálně znevýhodněnými žáky.

Logo poskytovatele

Varování

Publikace nespadá pod Pedagogickou fakultu, ale pod Filozofickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

MAJCÍK Martin OBROVSKÁ Jana

Rok publikování 2024
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Popis Výzkum dlouhodobě potvrzuje silný vztah mezi vzdělávacími výsledky žáků a jejich socioekonomickým statusem. Možným východiskem pro vysvětlení vztahu mezi sociálním znevýhodněním a školní úspěšností je míra angažovanosti žáka. Cílem tohoto příspěvku vycházejícího z vícečetné případové studie je zkoumání implementace celonárodního projektu zaměřeného na podporu rovných příležitostí na školách s vyšším počtem sociálně znevýhodněných žáků v postpandemické situaci. Na základě analýzy pracovníky škol vnímaných problémů a jejich řešení při vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků se ukazuje tendence akcentovat angažovanost žáků, spíše než jejich vzdělávací výsledky. Tento vzorec se propisuje i do výběru opatření z projektové nabídky.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.