Učebnice chemie pro ZŠ a jejich provázanost s dalšími přírodovědnými obory
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2024 |
Druh | Konferenční abstrakty |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Přiložené soubory | |
Popis | . České školy dlouhodobě bojují s nedostatkem učitelů přírodovědných předmětů (fyzika, chemie, zeměpis). Přírodovědné předměty tak může vyučovat učitel, který ma´ své zaměření v lepším případě blízké těmto předmětům, v horším případě jsou jemu samotnému prakticky cizí. Takový učitel nejčastěji po prostudova´ní příslušných kurikula´rních dokumentů použije učebnici konkrétního předmětu. Někteří učitelé mohou učebnice dokonce vnímat jako kurikula´rní dokumenty, určující obsah vzděla´va´ní. Rovněž je vnímají jako ucelený a schva´lený přehled témat, který slouží také rodičům coby informační zdroj o obsahu výuky. S ohledem na výše uvedené přístupy učitelů k učebnicím vníma´me jako důležité se této problematice věnovat a zaměřit se na porovna´ní učebnic českých a zahraničích. Cílem příspěvku je analyzovat vybavenost učebnic chemie a zaměříme se na prova´zanost matematiky, fyziky s chemií ve zkoumaných učebnicích. Identifikujeme dílčí rozdíly a budeme je konfrontovat s vybranými učebnicemi v daných sta´tech |
Související projekty: |