Kazuistika úspěšného zvládnutí dovedností pro život u dětí s vývojovým postižením

Autoři

MUDROCH LUKÁŠOVÁ Lucie

Rok publikování 2024
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Prezentace představuje dvě kazuistiky úspěšného využití programu EFL (Essentials for learning) u dětí s poruchou autistického spektra (PAS). První kazuistika se zaměřuje na devítiletého chlapce, který po třech letech intervence dosáhl výrazného pokroku v oblastech čekání a společné chůze, přičemž dokázal prodloužit dobu chůze bez problémového chování z 40 sekund na 30-40 minut a čekat v různých situacích až 5 minut. Druhá kazuistika se věnuje sedmiletému chlapci s PAS a epilepsií, jenž při intenzivnější terapii (30 hodin týdně) zvládl během několika měsíců čekat v jiné místnosti po dobu 20 minut a stejně dlouho na oblíbenou aktivitu. Autorka identifikuje hlavní faktory, které mohou negativně ovlivnit pokrok klientů, včetně nedostatečného počtu terapeutických hodin, nesprávné implementace programu a řídké supervize.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.