Pre-Communication Skills Program: Enhancing Foundational Communication Skills in Young Children with Autism

Název česky Program předkomunikačních dovedností: Rozvoj základních komunikačních dovedností u malých dětí s autismem"
Autoři

MUDROCH LUKÁŠOVÁ Lucie VOZÁKOVÁ Lucie

Rok publikování 2024
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Výzkumná studie se zaměřuje na pilotní ověření Programu předkomunikačních dovedností u tříletého chlapce s mírným vývojovým opožděním a známkami poruchy autistického spektra. Program byl strukturován do tří modulů zaměřených na úpravu prostředí, tvarování orientace a aproximačního chování a rozvoj vokalizace, imitace a očního kontaktu. Intervence probíhala po dobu dvou měsíců s frekvencí 8 hodin týdně pod vedením certifikovaného behaviorálního analytika. Výsledky ukázaly významné zlepšení ve všech sledovaných oblastech, především v orientaci dítěte (zlepšení o 91,67 procentních bodů) a spontánní artikulované vokalizaci (zlepšení o 91,67 procentních bodů). Studie potvrzuje důležitost rozvoje základních komunikačních dovedností před přechodem ke komplexnějším formám komunikace, jako je mandování.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.