Pre-Communication Skills Program: Enhancing Foundational Communication Skills in Young Children with Autism
Název česky | Program předkomunikačních dovedností: Rozvoj základních komunikačních dovedností u malých dětí s autismem" |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2024 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Výzkumná studie se zaměřuje na pilotní ověření Programu předkomunikačních dovedností u tříletého chlapce s mírným vývojovým opožděním a známkami poruchy autistického spektra. Program byl strukturován do tří modulů zaměřených na úpravu prostředí, tvarování orientace a aproximačního chování a rozvoj vokalizace, imitace a očního kontaktu. Intervence probíhala po dobu dvou měsíců s frekvencí 8 hodin týdně pod vedením certifikovaného behaviorálního analytika. Výsledky ukázaly významné zlepšení ve všech sledovaných oblastech, především v orientaci dítěte (zlepšení o 91,67 procentních bodů) a spontánní artikulované vokalizaci (zlepšení o 91,67 procentních bodů). Studie potvrzuje důležitost rozvoje základních komunikačních dovedností před přechodem ke komplexnějším formám komunikace, jako je mandování. |
Související projekty: |