Kognitive Diskursfunktionen beim Peer-Feedback von angehenden DaF-Lehrerinnen und -Lehrern

Název česky Kognitivní diskurzivní funkce ve vrstevnické zpětné vazbě u budoucích učitelů němčiny jako cizího jazyka
Autoři

VELIČKOVÁ Jana JANÍK Miroslav

Rok publikování 2024
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj DEUTSCH ALS FREMDSPRACHE-ZEITSCHRIFT ZUR THEORIE UND PRAXIS DES FACHES DEUTSCH ALS FREMDSPRACHE
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www https://dafdigital.de/ce/deutsch-als-fremdsprache-ausgabe-03-2024/ausgabe.html
Klíčová slova cognitive discourse function; peer feedback; prospective teachers of German as a Foreign Language; German as a Foreign Language
Popis Cílem studie je zjistit, jak budoucí učitelé němčiny jako cizího jazyka realizují kognitivní diskurzní funkce (CDF) při poskytování vrstevnické zpětné vazby. Čtrnáct zpětnovazebních rozhovorů bylo podrobeno kvalitativní obsahové analýze. Výsledky ukázaly tendenci k povrchně hodnotící zpětné vazbě, zaměřené především na pozitivní aspekty výkonu. Tento typ zpětné vazby byl často doplněn návrhy alternativ. Okrajově byly formulovány i konkrétní indikátory pro vyjádřené hodnocení výkonu. V jednotkách případů se vyskytla také zpětná vazba popisného charakteru. Kromě výše uvedeného byly analyzovány rovněž korelace mezi zjištěnými CDF.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.