Projektové vyučování jako vzdělávací metoda v přípravě učitelů přírodovědných předmětů v ČR

Autoři

HAVELKOVÁ Kristýna PLUCKOVÁ Irena VÁLEK Jan

Rok publikování 2024
Druh Konferenční abstrakty
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Přiložené soubory
Popis Projektové vyučování je výukový přístup, který usiluje o komplexní rozvoj nejen žáků základních a středních škol, ale také budoucích učitelů přírodních věd. Díky propojování různých vzdělávacích oblastí do smysluplných tematických celků se studenti učitelství učí a zažívají nové strategie učení, které rozšiřují nejen jejich učitelské kompetence. Metoda umožňuje efektivnější propojení teorie s praxí, podporuje rozvoj klíčových kompetencí učitelů i žáků, stejně jako kritického myšlení, spolupráce a kreativity. Studenti učitelství jsou touto metodou více motivováni, protože propojuje praxi s učitelským prostředím a odráží jejich zkušenosti a zájmy. Článek uvádí konkrétní příklady úspěšné aplikace projektové a následně integrované tematické výuky zaměřené na téma „Život jako ve skleníku“ v českém vzdělávacím prostředí, včetně analýzy pedagogických přístupů při realizaci těchto výukových strategií. Dále jsou diskutovány problémy, se kterými se učitelé při integraci přírodovědné tematické výuky potýkají, a způsoby překonávání překážek při její realizaci ve vzdělávacím procesu na různých stupních škol. Cílem článku je podpořit hlubší pochopení projektové a integrované tematické výuky jako moderních vzdělávacích strategií, které nejen zkvalitňují proces učení, ale také rozvíjejí kompetence žáků potřebné pro život ve stále se měnícím světě.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.