Vzdělávání podporované velkými jazykovými modely
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2024 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Velké jazykové modely (LLMs) představují inovativní nástroj s rostoucím potenciálem pro využití ve vzdělávacím procesu. Tento příspěvek zkoumá jejich schopnost odpovídat na otázky z technické praxe, které reflektují reálné situace, se kterými se mohou setkat studenti i učitelé. Analyzovali jsme odpovědi několika jazykových modelů a porovnávali je s ověřenými řešeními, přičemž jsme identifikovali silné stránky i odchylky od správných odpovědí. Dále diskutujeme využití těchto modelů při podpoře vzdělávání na středních školách, například při výuce odborných předmětů, rozvoji kritického myšlení či samostudia. Součástí příspěvku je také analýza jejich role v přípravě budoucích učitelů, zejména jako asistivních nástrojů pro tvorbu výukových materiálů nebo simulaci pedagogických situací. Cílem je přispět k diskuzi o možnostech a rizicích integrace AI do vzdělávacího procesu a poskytnout přehled o aktuálních trendech a perspektivách této technologie. |
Související projekty: |