Toleranz und Gleichberechtigung: ein Beispiel zur Förderung der Diskursfähigkeit im Rahmen des kulturreflexiven DaF-Unterrichts mit Erasmus-Incoming-Studierenden der Universität Graz

Název česky Tolerance a rovnost : příklad podpory diskurzních dovedností v kontextu kulturně reflexivních kurzů německého cizího jazyka s přijíždějícími studenty programu Erasmus na univerzitě ve Štýrském Hradci.
Autoři

FAUSTMANN Stefanie

Rok publikování 2023
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Brünner Beiträge zur Germanistik und Nordistik
Citace
Doi http://dx.doi.org/10.5817/BBGN2023-2-11
Klíčová slova German language context; teaching materials for a value-oriented approach; real-world prob- lems; discourse skills; participation
Popis Tento článek představuje výukové materiály, které podporují rozvoj diskurzních dovedností. Kombinuje teoretická hlediska a výsledky výzkumného projektu „Výuka kultury a hodnot v kurzech GFL“ na Univerzitě ve Štýrském Hradci. Odkazuje také na cíle výzkumného projektu a sběr kvantitativních a kvalitativních dat. Ukazuje se, že výukové materiály vycházejí z výsledků empirického výzkumu. Zaměřuje se na otázku, jak mohou učitelé GFL pomoci studentům GFL naučit se řešit problémy reálného života a účastnit se společenského, kulturního a politického života. V této souvislosti jsou popsány aktivity a cvičení týkající se tolerance a rovnosti. Souhrnně lze říci, že článek odhalil potřebu poskytnout metody a strategie, které pomohou žákům rozvíjet schopnost účastnit se diskurzu v německém jazyce. Translated with DeepL.com (free version)

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.