Toleranz und Gleichberechtigung: ein Beispiel zur Förderung der Diskursfähigkeit im Rahmen des kulturreflexiven DaF-Unterrichts mit Erasmus-Incoming-Studierenden der Universität Graz
Název česky | Tolerance a rovnost : příklad podpory diskurzních dovedností v kontextu kulturně reflexivních kurzů německého cizího jazyka s přijíždějícími studenty programu Erasmus na univerzitě ve Štýrském Hradci. |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2023 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Brünner Beiträge zur Germanistik und Nordistik |
Citace | |
Doi | http://dx.doi.org/10.5817/BBGN2023-2-11 |
Klíčová slova | German language context; teaching materials for a value-oriented approach; real-world prob- lems; discourse skills; participation |
Popis | Tento článek představuje výukové materiály, které podporují rozvoj diskurzních dovedností. Kombinuje teoretická hlediska a výsledky výzkumného projektu „Výuka kultury a hodnot v kurzech GFL“ na Univerzitě ve Štýrském Hradci. Odkazuje také na cíle výzkumného projektu a sběr kvantitativních a kvalitativních dat. Ukazuje se, že výukové materiály vycházejí z výsledků empirického výzkumu. Zaměřuje se na otázku, jak mohou učitelé GFL pomoci studentům GFL naučit se řešit problémy reálného života a účastnit se společenského, kulturního a politického života. V této souvislosti jsou popsány aktivity a cvičení týkající se tolerance a rovnosti. Souhrnně lze říci, že článek odhalil potřebu poskytnout metody a strategie, které pomohou žákům rozvíjet schopnost účastnit se diskurzu v německém jazyce. Translated with DeepL.com (free version) |