Přístup učitelů na českých základních školách k žákům s heterogenním jazykovým repertoárem: Přehledová studie
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2024 |
| Druh | Článek ve sborníku |
| Konference | Výzkum v didaktice cizích jazyků VII |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | TOULOVÁ, Pavla. Přístup učitelů na českých základních školách k žákům s heterogenním jazykovým repertoárem: Přehledová studie. In V. Janíková, & S. Hanušová. Výzkum v didaktice cizích jazyků VII. Brno: Masarykova univerzita, 2024, s. 1-13. |
| Klíčová slova | heterogeneous language repertoire, multilingualism, multilingualism in education, teachers, pupils, language barrier, school |
| Popis | Přehledová studie představuje sedm výzkumných šetření zabývajících se přístupy učitelů k žákům s heterogenním jazykovým repertoárem. Vzhledem k tomu, že v České republice nebyla uvedenému tématu věnována dostatečná pozornost, vybrané studie pochází z různých zahraničních zemí. Ukazuje se, že dochází k posunu od jednojazyčného myšlení k možnosti využívat více jazyků během jedné vyučovací hodiny. |
| Související projekty: |