Duševní zdraví v přípravě budoucích učitelů na Pedagogické fakultě MU v Brně

Autoři

ŠKUBALOVÁ Tereza FIKAROVÁ Táňa

Rok publikování 2024
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis U budoucích učitelů v České republice pozorujeme stoupající zájem o problematiku duševního zdraví. Tento zájem není náhodným jevem. Podle výsledků národního monitoringu duševního zdraví (2023) přibližně 40 % dětí v České republice vykazuje známky střední až těžké deprese a 30 % dětí trpí úzkostnými poruchami. Tyto statistické údaje zdůrazňují potřebu zvýšené pozornosti a odborné znalosti pedagogů v oblasti duševního zdraví. Vyučující hrají klíčovou roli při identifikaci a podpoře žáků, kteří se s těmito problémy potýkají. Referát seznamuje zájemce se způsoby práce se studenty učitelství a s postupy, které vedou k rozvoji znalostí a dovedností žáků v oblasti duševního zdraví. Výklad ukazuje možnosti i limity pedagogické práce v oblasti duševního zdraví napříč předměty společného psychologického základu na Pedagogické fakultě MU v Brně. Jsou diskutovány vhodné výukové metody (např. výukové kazuistiky či aktivní učení). Jsou uvedeny i náměty pro prakticky zaměřené závěrečné, bakalářské a diplomové práce (kazuistiky, přípravy na vyučovací hodiny, pilotáže vyučovacích hodin s preventivním zaměřením)

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.