Duševní zdraví v přípravě budoucích učitelů na Pedagogické fakultě MU v Brně
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2024 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | U budoucích učitelů v České republice pozorujeme stoupající zájem o problematiku duševního zdraví. Tento zájem není náhodným jevem. Podle výsledků národního monitoringu duševního zdraví (2023) přibližně 40 % dětí v České republice vykazuje známky střední až těžké deprese a 30 % dětí trpí úzkostnými poruchami. Tyto statistické údaje zdůrazňují potřebu zvýšené pozornosti a odborné znalosti pedagogů v oblasti duševního zdraví. Vyučující hrají klíčovou roli při identifikaci a podpoře žáků, kteří se s těmito problémy potýkají. Referát seznamuje zájemce se způsoby práce se studenty učitelství a s postupy, které vedou k rozvoji znalostí a dovedností žáků v oblasti duševního zdraví. Výklad ukazuje možnosti i limity pedagogické práce v oblasti duševního zdraví napříč předměty společného psychologického základu na Pedagogické fakultě MU v Brně. Jsou diskutovány vhodné výukové metody (např. výukové kazuistiky či aktivní učení). Jsou uvedeny i náměty pro prakticky zaměřené závěrečné, bakalářské a diplomové práce (kazuistiky, přípravy na vyučovací hodiny, pilotáže vyučovacích hodin s preventivním zaměřením) |