Výchovné aspekty her
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2001 |
Druh | Kapitola v knize |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Výchovné využití her není novou neznámou a její kořeny nalezneme již v řadě historických výchovných koncepcí dějin pedagogiky. Od druhé poloviny 20. století se utvářejí nové herní aspekty, prostřednictvím kterých nám hra nabízí nové edukační možnosti jak ve škole, tak v oblasti mimoškolní výchovy. Připomeňme alespoň význam prožitku, který je považován za "nejlepšího učitele", jež umožňuje účastníkům her nahlédnout do svého nitra osobnosti (učí sebepoznání) a seznámit se tak se složitým světem, který se mnohdy verbálními metodami nedá vysvětli a racionální úvahou pochopit. Neméně významný je aspekt mravní. Pravidla hry říkají hráčům, jak se mají chovat a jejich dodržováním se také učí respektovat jisté zákonitosti, které jsou analogií zákonům a pravidlům v reálném světě. Prostřednictvím hry lze také simulovat určité situace, se kterými se v reálném životě setkáváme jen velmi zřídka. Nemůžeme opomenout ani aspekt simulační, ale i mnoho dalších. Hra je v tomto případě chápána jako "život nanečisto". |
Související projekty: |