Teoretické základy výchovy ve volném čase
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 1994 |
Druh | Odborná kniha |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Text je koncipován jako vysokoškolská učebnice pedagogiky volného času. Oslovuje každého, koho zajímají aktuální sociálněpedagogické problémy mládeže i dospělých. Fenomén volný čas je nahlížen z hlediska axiologie, psychologie, sociologie a práva. Ve vztahu výchova a volný čas jsou pojednány tyto problémové okruhy: volný čas jako hodnota, hodnotová orientace mládeže a profesní příprava pedagoga volného času, psychologické aspekty volného času, osobnost a volný čas, sociologie a volný čas, právo a volný čas, kreativita ve vztahu k volnému času, funkce imaginace jako východiska imaginativní výchovy, rodina a výchova dětí ve volném čase, zvláštnosti utváření, kultivace, vedení a výchovy ve volném čase, osobnost pedagoga volného času, pedagogická diagnostika a projektování výchovy ve volném čase, vývoj koncepcí výchovy ve volném čase, pojem mimoškolní výchovy. Text je určen posluchačům sociální pedagogiky i studujícím učitelství. |