Předběžný návrh empirické klasifikace strategií učení cizímu jazyku

Logo poskytovatele
Autoři

VLČKOVÁ Kateřina

Rok publikování 2005
Druh Článek ve sborníku
Konference Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů III.
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova Taxonomy of foreign language learning strategies; empirical classification; three factor model of strategies
Popis Příspěvek ukazuje na problematičnost tvorby empirické klasifikace strategií učení cizímu jazyku, na nedostatky v definovaní strategií a potřebu revize konstruktu strategie. Navrhuje redukci faktorů v klasifikacích a jejich zjednodušení na rozlišování strategií přímých a nepřímých, komplexních a mikro a makro strategií. Nejvhodnější se ukazuje třífaktorový model, nicméně ani on nepopisuje data uspokojivě.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.