Předběžný návrh empirické klasifikace strategií učení cizímu jazyku
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2005 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů III. |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | Taxonomy of foreign language learning strategies; empirical classification; three factor model of strategies |
Popis | Příspěvek ukazuje na problematičnost tvorby empirické klasifikace strategií učení cizímu jazyku, na nedostatky v definovaní strategií a potřebu revize konstruktu strategie. Navrhuje redukci faktorů v klasifikacích a jejich zjednodušení na rozlišování strategií přímých a nepřímých, komplexních a mikro a makro strategií. Nejvhodnější se ukazuje třífaktorový model, nicméně ani on nepopisuje data uspokojivě. |
Související projekty: |