Metody empirického výzkumu strategií učení (cizímu jazyku)

Autoři

VLČKOVÁ Kateřina

Rok publikování 2006
Druh Článek ve sborníku
Konference Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu. Sborník z konference ČAPV 5. 7. 9.2006 (CD-ROOM) Plzeň
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www http://is.muni.cz/el/1441/jaro2004/SZ7BP_MET1/1129703/
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova foreign/second language learning; learning strategies research
Popis Příspěvek popisuje základní výzkumné metody, techniky a metodologic-ké přístupy, které jsou aplikovány v současném výzkumu strategií učení a nastiňuje jejich hlavní specifika a problémy. Mezi nejčastější metody a techniky patří pozorování, různé typy interview, myšlení nahlas, dotazní-ky, inventáře, deníky a e-protokoly. Diskutovány jsou limity introspekce, retrospekce, subjektivních verbálních výpovědí, výzkumů strategií typů ex-post facto a vybrané proměnné ovlivňující získávaná data.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.