Metody empirického výzkumu strategií učení (cizímu jazyku)
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2006 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu. Sborník z konference ČAPV 5. 7. 9.2006 (CD-ROOM) Plzeň |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://is.muni.cz/el/1441/jaro2004/SZ7BP_MET1/1129703/ |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | foreign/second language learning; learning strategies research |
Popis | Příspěvek popisuje základní výzkumné metody, techniky a metodologic-ké přístupy, které jsou aplikovány v současném výzkumu strategií učení a nastiňuje jejich hlavní specifika a problémy. Mezi nejčastější metody a techniky patří pozorování, různé typy interview, myšlení nahlas, dotazní-ky, inventáře, deníky a e-protokoly. Diskutovány jsou limity introspekce, retrospekce, subjektivních verbálních výpovědí, výzkumů strategií typů ex-post facto a vybrané proměnné ovlivňující získávaná data. |
Související projekty: |