K mezipředmětovým vztahům v rámci obsahové dimenze kurikula ZŠ: na příkladu českého jazyka a dějepisu
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2006 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | MAŇÁK, J. - JANÍK, T. (eds.) Problémy kurikula základní školy |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | relations between subject - independent thinking - creativity - project teaching - history - Czech language - media education |
Popis | Při rozvíjení samostatného myšlení a tvořivostí žáků nejsou dostatečně uplatňovány mezipředmětové vztahy. Při poznávání dějin 20. století je jednou z možností nápravy projektová výuka v mediální výchově. Nabídka české kinematografie týkající se historie je často poplatná době, a proto je třeba provést výběr a zvážit, jaká propojení dějepisu se nabízejí v kurikulu druhého stupně základní školy s literární, jazykovou, slohovou a komunikační výchovou, popřípadě s jinými. Uvedená prezentace vyučovacího projektu po zhlédnutí zfilmovaného literárního díla se jeví jako možný impuls pro integraci a koordinaci mezi vzdělávacími oblastmi. |
Související projekty: |