Evaluace možností a omezení při sebehodnocení cizojazyčné kompetence pomocí EJP

Logo poskytovatele
Autoři

BRYCHOVÁ Alice JANÍKOVÁ Věra

Rok publikování 2006
Druh Článek ve sborníku
Konference Autonomie a cizojazyčná výuka
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova Selfessessment; European Language Portfolio
Popis Projekt Rady Evropy, Evropské jazykové portfolio, by měl sloužit žákům a studentům k sebehodnocení, resp. umožnit všem, kdo se učí cizí jazyky, samostatně kontrolovat dosažené výsledky učení. Měl by to být nástroj, který by měl žákům a studentům pomoci lépe se orientovat na cestě k dosažení cizojazyčné kompetence. Jednotlivé dovednosti (poslech, čtení, psaní i mluvení) je možné hodnotit zvlášť, kodifikace se opírá o Společný evropský referenční rámec a úrovně, které byly vymezeny v tomto rámci. Studenti a studenti katedry německého jazyka a literatury Pedagogické fakulty v Brně se v průběhu svého studia samostatně hodnotili na bázi práce s experimentální variantou Evropského jazykového portfolia (EJP). Zkušenosti s touto formou sebehodnocení jsou popisovány v příspěvku.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.