Evaluace možností a omezení při sebehodnocení cizojazyčné kompetence pomocí EJP
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2006 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Autonomie a cizojazyčná výuka |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | Selfessessment; European Language Portfolio |
Popis | Projekt Rady Evropy, Evropské jazykové portfolio, by měl sloužit žákům a studentům k sebehodnocení, resp. umožnit všem, kdo se učí cizí jazyky, samostatně kontrolovat dosažené výsledky učení. Měl by to být nástroj, který by měl žákům a studentům pomoci lépe se orientovat na cestě k dosažení cizojazyčné kompetence. Jednotlivé dovednosti (poslech, čtení, psaní i mluvení) je možné hodnotit zvlášť, kodifikace se opírá o Společný evropský referenční rámec a úrovně, které byly vymezeny v tomto rámci. Studenti a studenti katedry německého jazyka a literatury Pedagogické fakulty v Brně se v průběhu svého studia samostatně hodnotili na bázi práce s experimentální variantou Evropského jazykového portfolia (EJP). Zkušenosti s touto formou sebehodnocení jsou popisovány v příspěvku. |
Související projekty: |