Skupinová solidarita a etnizace deviantního chování ve výchovných institucích. Poznámky k etnicky definovaným aspektům inkluze tzv. problémové mládeže

Varování

Publikace nespadá pod Pedagogickou fakultu, ale pod Fakultu sociálních studií. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

ČERVENKA Karel

Rok publikování 2006
Druh Kapitola v knize
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sociálních studií

Citace
Popis Text se zabývá tématem potenciálu etnicky definovaných identit, které jsou přisouzeny aktérům profesionály z výchovných institucí v rámci procesu inkluze/exkluze tzv. problémové mládeže. Cílem textu je promyslet pojmy, které jsou používány neproblematicky a nereflektovaně a které v důsledku mohou přinést negativní nezamýšlené důsledky pro aktéry, kteří jsou jimi označeni. Hlavní teze textu jsou založeny na perspektivě labeling approach – etiketizační teorie – a analytickém schématu Jeffreyho Alexandera. Skupinovou solidaritu profesionálů lze považovat za prostředek inkluze exkludovaných či marginalizovaných aktérů. Etnicky definované identity tak mohou být chápány jako nositelé určitých sociálních statusů, které jsou zdrojem informací pro výchovné profesionály, kteří na tomto základě usuzují, kdo je oprávněn obdržet jejich solidaritu a tak i nabídku inkluze do dominantní části společnosti.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.