Reálná vybavenost absolventa ZŠ k péči o životní prostředí
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2007 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Absolvent základní školy |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | The relationships in the environmental area; environment; environnmental education; principles of sustainable development; effectiveness of environmental education at schools |
Popis | V podmínkách české školy se realizují mezioborové souvislosti a integrace poznání nejen ve vzdělávacích oblastech, ale i v průřezových tématech. Mezi ně náleží environmentální výchova, která směřuje k osvojování kompetencí ve prospěch ochrany životního prostředí a principů udržitelného rozvoje. Ekologická gramotnost se stává předmětem zkoumání a její úroveň je označována jako základní indikátor úspěšnosti environmentální výchovy. Ve stati jsou prezentovány výsledky výzkumného šetření zaměřeného zejména na úroveň orientace žáků v pojmech a vztazích z environmentální oblasti napříč vzdělávacími oblastmi. Poukazováním na oblasti, v nichž jsou žáci neúspěšní, chceme upozornit na chronicky nízkou účinnost environmentální výchovy na školách. V závěru stati naznačujeme nové možnosti, které školám skýtají školní vzdělávací programy. |
Související projekty: |