Jak žáci hodnotí učebnice? Podněty pro tvorbu a výzkum učebnic.
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2008 |
Druh | Kapitola v knize |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Výzkumy upozorňují, že učitelé využívají učebnice častěji během přípravy na výuku než při samotné výuce. Důvodem je zřejmě skutečnost, že některé učebnice jsou především vhodným zdrojem informací pro učitele, nicméně možnosti využití těchto učebnic při práci s žáky ve výuce jsou poměrně omezené. Autoři formou přehledové studie zmapovali výzkumy zjišťující názory žáků na učebnice. Některé výzkumy naznačují, že vzdělávací obsahy jsou žákům zprostředkovávány většinou v neatraktivní podobě. Žáci hodnotí učebnice jako obtížné, příliš abstraktní a nezajímavé. Ukazuje se, že pokud žákům hodnocení učebnic umožníme, dozvíme se mnoho informací, které mohou být využity pro zkvalitňování učebnic. Názory žáků na učebnice je možné také využít jako podklad pro realizaci dalších empirických šetření. |
Související projekty: |