Mapová zobrazení a kartografické dovednosti jako předmět pedagogického výzkumu.
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2009 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Geodny Liberec 2008 sborník příspěvků. |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | geography teaching and learning; educational research; educational cartography; map skills; maps |
Popis | Příspěvek je přehledovou studií shrnující výzkumy mapových zobrazení a práce s mapou v kontextu geografického vzdělávání. Ze studie vyplývá, že didaktika geografie v této oblasti disponuje množstvím domácích i zahraničních výzkumů. Závěry těchto výzkumů je možné využít jednak v teoretické rovině jako východisko pro realizaci dalších výzkumných šetření a jednak v praktické rovině jako vodítko pro zvyšování kvality vyučování a učení školní geografie. Autoři v závěru uvádějí hlavní poznatky, které na podkladu prezentovaných výzkumů přispívají k rozvoji teoretické výbavy didaktiky geografie. |
Související projekty: |