Mapová zobrazení a kartografické dovednosti jako předmět pedagogického výzkumu.

Autoři

KNECHT Petr SVATOŇOVÁ Hana

Rok publikování 2009
Druh Článek ve sborníku
Konference Geodny Liberec 2008 sborník příspěvků.
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova geography teaching and learning; educational research; educational cartography; map skills; maps
Popis Příspěvek je přehledovou studií shrnující výzkumy mapových zobrazení a práce s mapou v kontextu geografického vzdělávání. Ze studie vyplývá, že didaktika geografie v této oblasti disponuje množstvím domácích i zahraničních výzkumů. Závěry těchto výzkumů je možné využít jednak v teoretické rovině jako východisko pro realizaci dalších výzkumných šetření a jednak v praktické rovině jako vodítko pro zvyšování kvality vyučování a učení školní geografie. Autoři v závěru uvádějí hlavní poznatky, které na podkladu prezentovaných výzkumů přispívají k rozvoji teoretické výbavy didaktiky geografie.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.