Sociální a kulturní determinanty a strategie edukace romských žáků

Autoři

NĚMEC Jiří

Rok publikování 2009
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Orbis Scholae
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www Orbis Scholae - Odborný recenzovaný časopis zaměřený na problematiku školního vzdělávání
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova quality research; focus group; social and cultural determinants of the education; socially handicapped groups of pupils; strategies of Romany pupils education; interview
Popis Výzkumná studie vychází ze závěrů řady kvalitativních výzkumných sond, které pracovníci katedry sociální pedagogiky realizovali v posledních několika letech. Autor na základě kvalitativních výzkumných přístupů, především s použitím ohniskových skupin a rozhovorů, popisuje sociální a kulturní determinanty, kterými jsou ovlivňováni romští žáci. Deskripce dílčích determinant byla vytvářena v kontextu teorie sociální a kulturní reprodukce a reprodukce vzdělání, kterou rozpracovává sociologie. Studii završuje návrh možných strategií edukace romských žáků.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.