Jak uživatelé hodnotí školní zeměpisné atlasy? Podněty pro rozvoj školské kartografie

Autoři

KNECHT Petr KUBIATKO Milan SVATOŇOVÁ Hana

Rok publikování 2010
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Geodetický a kartografický obzor
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www http://www.cuzk.cz/Dokument.aspx?PRARESKOD=998&MENUID=0&AKCE=DOC:10-GAKO1
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova maps; graphicacy; map skills; educational cartography
Popis Příspěvek se zabývá poměrně opomíjeným přístupem k hodnocení kartografických děl,hodnocením z pohledu jejich uživatelů. Cílem prezentovaného výzkumu bylo zjistit, jakým způsobem a dle jakých kritérií hodnotí žáci základních škol školní zeměpisné atlasy. Výzkumný vzorek tvořilo 120 žáků, kteří byli během strukturovaného individuálního rozhovoru požádáni, aby vyjádřili svá stanoviska ke čtyřem běžně používaným školním zeměpisným atlasům světa. Výzkum ukázal, že ideální školní zeměpisný atlas světa by měl z pohledu zkoumaných žáků obsahovat nejen přehledné mapy, ale také větší množství obrazových komponent (zejména fotografií, obrázků apod.) a rozšiřující textové informace. Prezentované výsledky poskytují podněty pro další rozvoj školské kartografie.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.