View of Romany Activists and Students on Education through Locus of Control Concept
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2010 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Czech-Polish Historical and Pedagogical Journal |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | Education; locus of control; externalism and internalism; quantitative research; questionnaire; attribution theory |
Popis | Výzkumná sonda se na základě konceptu locus of control snaží objasnit, existuje-li mezi skupinou romských aktivistů a studentů významný příklon k externalismu nebo internalismu. Kladli jsme si výzkumnou otázku, jak pohlíží skupina romských aktivistů a studentů na význam vnitřních a vnějších okolností v jejich životě a snažili se především interpretovat položky vztahující se k vzdělávání. Výzkumný soubor tvořilo 78 romských aktivistů a studentů, kteří vyplňovali čtyřiceti položkový dotazník (locus of control) zjišťující míru externalismu a internalismu). |
Související projekty: |