View of Romany Activists and Students on Education through Locus of Control Concept

Autoři

NĚMEC Jiří

Rok publikování 2010
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Czech-Polish Historical and Pedagogical Journal
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova Education; locus of control; externalism and internalism; quantitative research; questionnaire; attribution theory
Popis Výzkumná sonda se na základě konceptu locus of control snaží objasnit, existuje-li mezi skupinou romských aktivistů a studentů významný příklon k externalismu nebo internalismu. Kladli jsme si výzkumnou otázku, jak pohlíží skupina romských aktivistů a studentů na význam vnitřních a vnějších okolností v jejich životě a snažili se především interpretovat položky vztahující se k vzdělávání. Výzkumný soubor tvořilo 78 romských aktivistů a studentů, kteří vyplňovali čtyřiceti položkový dotazník (locus of control) zjišťující míru externalismu a internalismu).
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.