Dialogické struktury ve výukové komunikaci na druhém stupni základní školy

Logo poskytovatele

Varování

Publikace nespadá pod Pedagogickou fakultu, ale pod Filozofickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

ŠEĎOVÁ Klára ŠVAŘÍČEK Roman MAKOVSKÁ Zuzana ZOUNEK Jiří

Rok publikování 2011
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Pedagogika
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova classroom communication; structure; initiation; reply; feedback;
Popis V této studii ukazujeme na základě terénního empirického výzkumu strukturu výukové komunikace na druhém stupni základní školy. Strukturou rozumíme způsob uspořádání komunikační situace – aktéry komunikace a komunikační spojení mezi nimi. Jak uvádí Samuhelová (1988), jde o to: 1) kdo se komunikace účastní; 2) kdo komunikaci iniciuje; 3) od koho ke komu směřuje tok informací; 4) jak četné je komunikační spojení mezi aktéry; 5) jaké vztahy mezi aktéry existují. V tomto pojetí je zajímavý důraz na vztahy coby atributy komunikačních struktur a s ním spojený předpoklad, že při změně typu komunikační struktury se mění i vztah mezi účastníky komunikace (Samuhelová, 1988).
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.